Dział Współpracy Międzynarodowej

Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych

pl_v_dofinansowane_przez_ue_pos.png

W ramach tej akcji Programu Erasmus+ wymiana nauczycieli akademickich może być realizowana wyłącznie z uczelniami posiadającymi Kartę Szkolnictwa Wyższego Erasmus (ECHE) ważną w danym roku akademickim, z którymi zostały podpisane umowy międzyinstytucjonalne przewidujące wymianę nauczycieli akademickich.

Oferta dla pracowników akademickich obejmuje:

- wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych dla studentów zagranicznej uczelni partnerskiej
- wyjazdy w celach szkoleniowych.

Wyjazdy w celach dydaktycznych i szkoleniowych w ramach Akcji KA 131-HED mogą trwać od 2 do 5 dni (pobyt w uczelni partnerskiej, bez dni przeznaczonych na podróż). W przypadku wyjazdu w celach dydaktycznych nauczyciel akademicki zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej 8 godzin zajęć dydaktycznych, niezależnie od długości pobytu.

Pracownik wyjeżdżający w ramach Programu Erasmus + otrzymuje dofinansowanie w formie wsparcia indywidualnego, wypłacanego na podstawie podpisanej pomiędzy uczestnikiem programu a PWr umowy o dofinansowanie.
Stawki dofinansowania wypłacane ze środków Programu obliczane są względem realnego pobytu w uczelni zagranicznej.

W ramach tej Akcji koszty podróży finansowane mogą być zgodnie z określonymi przez KE stawkami wyliczonymi na podstawie kalkulatora odległości.


Regulamin kwalifikacji

Pliki do pobrania

regulamin_sta_2023-2024_teaching_final.pdf [ .pdf ]

Dokumenty aplikacyjne

Pliki do pobrania

higher-education-mobility-agreement-teaching-ka131_2023.docx [ .docx ]

1. Kwalifikacja nauczycieli na wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych jest prowadzona przez cały rok akademicki, do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na organizację tego typu mobilności.
2. Nauczyciel akademicki zakwalifikowany na wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych w programie Erasmus+ musi być pracownikiem naukowo-dydaktycznym Politechniki Wrocławskiej.
3. Wymiana nauczycieli akademickich może być realizowana tylko i wyłącznie z uczelnią posiadającą ważną w danym roku akademickim Kartę Erasmusa dla Szkolnictwa Wyższego, z którą to uczelnią została podpisana umowa międzyinstytucjonalna przewidująca wymianę nauczycieli akademickich.
4. Zgodnie z zapisami umów międzyinstytucjonalnych minimalnym poziomem znajomości języka obcego umożliwiającym prowadzenie zajęć dydaktycznych, jest B2.
5. Przed wyjazdem nauczyciela akademickiego do uczelni partnerskiej strony uzgadniają program zajęć w uczelni partnerskiej - Mobility Agreement - Staff Mobility for Teaching. Niezbędnymi elementami programu nauczania są szczegółowo określone zakładane cele nauczania, zawartość programu zajęć oraz oczekiwane rezultaty.
6. Dofinansowanie otrzymane przez nauczyciela akademickiego jest przeznaczone na pokrycie dodatkowych kosztów związanych z pobytem w uczelni partnerskiej (zwiększone koszty utrzymania za granicą, koszty dodatkowego ubezpieczenia, przygotowania językowego). Dodatkowo, nauczyciel otrzymuje dofinansowanie kosztów podróży w formie ryczałtu określonego przez Komisję Europejską na podstawie odległości dzielącej siedzibę Uczelni i miejsce docelowe (kalkulator odległości). 
7. Podstawę kwalifikacji nauczyciela akademickiego na wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych w uczelni partnerskiej stanowi Mobility Agreement - Staff Mobility for Teaching, zaakceptowany przez wszystkie strony, oraz „Wniosek o grant na wyjazd pracownika", zaakceptowany przez Koordynatora Wydziałowego, kierownika jednostki organizacyjnej oraz Prorektora ds. Współpracy.
8. Niezbędnym warunkiem ubiegania się o przyznanie dofinansowania jest złożenie oryginałów dokumentów kwalifikacyjnych wraz z wymaganymi podpisami, co najmniej 2 tygodnie przed planowaną datą wyjazdu. Dopuszczalne jest złożenie Mobility Agreement - Staff Mobility for Teaching w formie faksu lub skanu, opatrzonego wszystkimi niezbędnymi podpisami.
9. Decyzję o przyznaniu i wysokości dofinansowania podejmuje Prorektor ds. Nauki, z uwzględnieniem środków finansowych przyznanych Uczelni, określonych w umowie pomiędzy Politechniką Wrocławską a Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji.
10. W celu umożliwienia korzystania z programu jak największej liczbie pracowników, kandydatury kadry młodszej stażem oraz osób, które ubiegają się o wyjazd po raz pierwszy, będą traktowane priorytetowo.
11. W przypadku wyjazdu Koordynatora Wydziałowego dokument, o którym mowa w p. 6, powinien być zaakceptowany przez Dziekana Wydziału oraz Prorektora ds. Współpracy.
12. Okres pobytu nauczyciela akademickiego na uczelni partnerskiej, na który przyznawane jest dofinansowanie, wynosi minimalnie 2 dni. Czas podróży nie jest wliczany do okresu, na który przyznawane jest dofinansowanie.
13. Podczas pobytu w uczelni partnerskiej nauczyciel akademicki jest zobowiązany przeprowadzić co najmniej 8 godzin zajęć dydaktycznych.
14. Każdy nauczyciel akademicki zakwalifikowany na wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych w programie Erasmus+ jest zobowiązany do zgłoszenia wyjazdu zgodnie z Piśmie Okólnym 19_2019 w Sekcji Wyjazdów i Obsługi Gości Zagranicznych w Dziale Współpracy Międzynarodowej.
15. Z każdym nauczycielem akademickim zakwalifikowanym na wyjazd w programie Erasmus+ zostanie sporządzona pisemna umowa.
16. Przekazanie dofinansowania nauczycielowi akademickiemu może nastąpić tylko pod warunkiem zaakceptowania przez niego wszystkich warunków umowy i podpisania dokumentu przed terminem rozpoczęcia mobilności. Wypłata stypendium może nastąpić najwcześniej na 30 dni przed planowaną datą rozpoczęcia mobilności i nie później niż w dniu wyjazdu.
17. Warunkiem rozliczenia wyjazdu jest przedstawienie w terminie określonym w umowie oryginału otrzymanego z uczelni przyjmującej pisemnego zaświadczenia o pobycie w tej uczelni.
18. Zaświadczenie musi również zawierać informację o liczbie godzin przeprowadzonych zajęć dydaktycznych (min. 8). Zaświadczenie powinno być sporządzone na papierze firmowym uczelni przyjmującej i opatrzone podpisem osoby odpowiedzialnej za realizację programu ze strony uczelni partnerskiej.
19. Po powrocie z uczelni partnerskiej nauczyciel akademicki sporządza sprawozdanie z wyjazdu w formie ankiety on-line, dostępnej w systemie Mobility Tool Komisji Europejskiej. Dane niezbędne do zalogowania na ww. stronie są przesyłane na służbowy adres e-mail nauczyciela.
20. Warunkiem ubiegania się o kolejny wyjazd w ramach programu Erasmus+ jest rozliczenie wszystkich poprzednich wyjazdów w ramach programu Erasmus+.
21. Nauczyciel akademicki powinien być ubezpieczony (koszty leczenia i następstwa nieszczęśliwych wypadków) na czas podróży i pobytu w uczelni partnerskiej, zgodnie z procedurą opisaną w Piśmie Okólnym 19_2019.

Politechnika Wrocławska © 2024