Do zadań Sekcji Współpracy Międzynarodowej należy:
1.Obsługa administracyjno-finansowa wymiany studentów I, II stopnia i w Szkole Doktorskiej, w ramach programów międzynarodowych, koordynowanych przez Dział
2. Koordynacja zawierania i obsługa umów bilateralnych oraz aktualizacja bazy danych dotyczących umów w ramach programu ERASMUS+, koordynowanych przez Dział;
3. Prowadzenie i aktualizacja bazy danych, dotyczących umów o współpracy międzynarodowej zawieranych w ramach programu ERASMUS+;
4. Prowadzenie działań na rzecz pozyskiwania funduszy na realizację międzynarodowych projektów mobilnościowych;
5. Opracowywanie budżetów, administrowanie bazą, monitorowanie finansowe i rzeczowe oraz przygotowywanie raportów i sprawozdań, dotyczących projektów mobilnościowych i wymiany międzynarodowej, koordynowanych przez Dział;
6. Gromadzenie, przetwarzanie i rozpowszechnianie informacji oraz ewidencjonowanie danych dotyczących programów ERASMUS+ (mobilność edukacyjna), KA 103 i KA 107;
7. Współpracowanie z koordynatorami jednostek uczestniczących w projekcie i uczelniami partnerskimi w zakresie porozumień;
8. Współpraca z Działem Domów Studenckich w zakresie przyznawania miejsc uczestnikom projektów mobilnościowych realizowanych przez Dział;
9. Aktualizacja treści na stronie internetowej Działu w zakresie informacji o realizacji międzynarodowych programów wymiany edukacyjnej.